De Marketingbijbel

De Marketingbijbel voor een digitale wereld

WELKE TRENDS GEVEN DE MARKETING VAN MORGEN VORM?
WAAR INVESTEER JE ALS BEDRIJF HET BEST TIJD EN GELD IN?
HOE BOUW JE EEN STERK MARKETINGPLAN OP?

Door de snelle evolutie van digitale kanalen, en vooral van sociale media, ondergaat het vak van marketing en communicatie een radicale revolutie. Je moet snel kunnen inspelen op de verwachtingen van je klanten, en de vorm en inhoud van je boodschap moeten aan nieuwe voorwaarden voldoen. Dat heeft impact op de volledige aanpak van je digitale marketing.

De vele nieuwe kanalen, formats en methoden verplichten je ook om je op een andere manier te organiseren als marketeer. Het meten van alle marketinginspanningen is daarbij van cruciaal belang.

Dit boek leert je hoe je je marketingstrategie afstemt op de digitale wereld en maakt je wegwijs in de basisbeginselen van de nieuwe 4 M'en van marketingtransformatie: Medium, Message, Method en Metrics.

De Marketing Bijbel voor een Digitale Wereld bouwt verder op Een Digitaal Marketing Plan in 100 Dagen.

Een Digitaal Marketing Plan in 100 Dagen

Een krachtig model om alle digitale kanalen optimaal in te zetten voor je bedrijf

De wereld van de online marketing en communicatie is zeer complex. Hoog tijd voor duidelijkheid dus! Het '100 dagen'- stappenplan toont precies hoe ver je staat in je digitale marketing en communicatie, en welke stappen je kunt nemen om het volgende niveau te bereiken. 'Dit is een boek dat zonder omwegen de essentie van digitale marketing uit de doeken doet. Complexe zaken in weinig woorden eenvoudig uitleggen is weinigen gegeven. 

Bronnen en verwijzingen

1. bvlg.blogspot.com/2016/12/belgian-social-media-monitor-december.html
2. www.marketingfacts.nl/statistieken/detail/aantal-facebook-gebruikers
3. www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action
4. www.mckinsey.com/ search?q=customer%20journey
5. www.zeromomentoftruth.com
6. www.statista.com/statistics/377808/distribution-of-facebook-users-by-device/
7. https://search.google.com/test/mobile-friendly
8. mashable.com/2011/04/06/site-speed/
9. testmysite.withgoogle.com/
10. www.pure-im.nl/blog/marktaandelen-zoekmachines-q1-2018/
11. www.domo.com/learn/data-never-sleeps-5
12. developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
13. www.google.com/webmasters/tools
14. answerthepublic.com
15. www.woorank.com
16. www.seositecheckup.com
17. www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/02/04/facebook_is_mainstreamgewordeninvlaanderen-1-1861165/
18. www.facebook.com/groups/gs.club.vlaanderen/
19. developer.twitter.com/en/docs/tweets/optimize-with-cards/overview/abouts-cards.html
20. www.google.com/alerts
21. http://socialmediagovernance.com/policies/
22. hootsuite.com
23. buffer.com
24. en.wikipedia.org/wiki/Gross_rating_point
25. www.slideshare.net/bertvanwassenhove/clipboards/dmp100
26. datastudio.google.com
27. Cumul.io
28. Padiact.com
29. wisepops.com
30. litmus.com
31. www.emailstats.nl/definities-same-email-marketing-statistieken-standaard/
32. www.techradar.com/news/what-is-5g-everything-you-need-to-know
33. www.thinkwithgoogle.com/data/mobile-path-to-purchase-statistics/
34. www.slideshare.net/bertvanwassenhove/clipboards/dmp100
35. blog.prototypr.io/tablets-vs-smartphones-in-2018-what-are-the-key-differences-in-ux-and-user-behavior
36. chatfuel.com/
37. Holoportation: virtual 3D teleportation in real-time
38. www.prezly.com
39. www.barco.com/en/news
40. www.redbullcontentpool.com
41. contentmarketinginstitute.com
42. lvb.nl/2017/interview-aart-lensink
43. www.debertjes.be
44. www.ilikemedia.be/top-topical-kalender/
45. The revolution will not be televised on Spotify
46. www.vidyard.com
47. sezion.com
48. storyxpress.co
49. Black Mirror op Netflix
50. De 9 verschillen tussen marketing managers en startup marketeers
51. data.stad.gent
52. airtable.com/templates/marketing/expqcJBnIeWOvxJX0/growth-experiments
53. www.zapier.com
54. IFTTT.com
55. sparktoro.com/blog/the-t-shaped-web-marketer/
56. www.whatmatters.com
57. Wat is SaaS

Bestel De Marketing Bijbel nu online